Druhý díl
tohoto nelineárního RPG, který ani tak nemá být klasickou hrou na hrdinu, jako
spíše simulátorem role, kterou si sami definujete. V praxi to znamená, že
pokud budete obchodovat s kupcem, který svoji maringotku zastavil na mýtině v
lese, časem si tam postaví dům a během nějakých deseti let tam bude malá
vesnička. Pokud jej ale naopak okradete a zabijete, mýtina zpustne a postupně
zaroste lesem.
Fable 2 se odehrává během nějakých 50 let a po celou tu dobu se jednotlivé
lokality vyvíjejí dle zásahů hráče. V souvislosti s herním světem se tvůrci
rozhodli umožnit hráči, aby koupil cokoliv. Můžete si koupit chatrč v lese,
domek ve vesnici, hrad ve městě nebo dokonce i jeskyni. Pokud si koupíte hrad,
stanete se zároveň pánem města v jeho okolí. Pokud se zástupci daného města
doposud hádali s církevními hodnostáři z blízkého kostela, kupte i kostel -
problém vyřešen.
Tvůrce série, Peter Molyneux chce, abyste nehráli jen skrz nějaký předepsaný
svět a příběh, chce abyste hráli skrz poctivou simulaci. To je podle něj pravé
next-gen RPG. Každý dobrý příběh stojí na bohatě vykreslených postavách, které
se chovají přirozeně.
Ve Fable 2 můžete mít sex. Tentokrát je také možné rozhodnout, zda si
vezmete ochranu proti početí nebo ne. Pokud si ji nevezmete, nejspíš
založíte rodinu. Skvělé na tom je, že pokud jste si na začátku hry vybrali
ženskou postavu, tak budete moci poprvé v historii her otěhotnět. Vaše
rodina pak může žít v chatrči nebo hradu - podle toho kolik jim dáte peněz.
Při životě na hradě ale mohou vaše děti začít tloustnout, pokud jim nadále budete
dávat příliš mnoho jídla a prostředků.
Souboje budou inovovány především díky lepšímu fyzikálnímu modelu, chytře
provázanému s návrhem hratelnosti. Zatímco dosud jste při šermování mohli
sekne skrz prostředí (zeď, strom a pod.), ve dvojce se každý dotek s prostředím
přesně počítá, takže abyste se mohli kolem sebe pořádně ohánět mečem, nesmíte
zůstat v nějaké úzké uličce apod. . Parametre: